spanki

jamo studio 180/eltax universe - jaki wzmacniacz?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie doboru wzmacniacza do domowych kolumn. Wiem, temat rzeka, ale jestem laikiem w tych sprawach więc prosiłbym o pomoc profesjonalistów. Na różnych forach są różne informacje na temat doboru wzmacniacza, a najciekawsze jest to, że często kompletnie skrajne (wzmacniacz o większej mocy vs wzmacniacz o mniejszej mocy niż głośniki), plus do tego cała litania specyfikacji dotyczącej m.in. impedacji, mocy wyjściowej, mocy RMS itd.

 

Wracając do tematu:

posiadam 4 kolumny podłogowe:

 

2 x jamo studio 180

Moc ciągła (RMS): 100W

Moc szczytowa (muzyczna): 170W

Pasmo przenoszenia: 50-20000Hz

Impedancja: 4 - 8 Ohm

Otwory Bass-Reflex

 

2 x eltax universe front

System: 3-way bass reflex

Long term max power: 100 Watt

Short term max power: 200 Watt

Frequency range (+/- 4dB): 45 Hz - 20 kHz

Sensitivity (2,83V / 1M): 88 dB

Impedance: 4-8 ?

przy tych głośnikach dodatkowo jest informacja na stickerze: "do 130 wat RMS per channel"

 

przez ostatnie 12 lat wszystko ładnie grało w połączeniu z tym wzmacniaczem:

 

Renkforce HVA 8030

Impedance 4-8 ?

2 x 100 Watts Output

2x60W into 4?

2x45W into 8?

THD: 0.007%

Frequency response: 10 - 60000 Hz

 

niestety, ostatnio wzmacniacz powiedział dość.

 

i naszedł ten moment, że muszę w jego miejsce nabyć nowe urządzenie pozwalające grać głośno i przede wszystkim czysto. Po lekturze internetów i selekcji tego co dostępne, zdecydowałem się na wybór jednego z dwóch poniższych:

 

Pioneer a 10 (nowy)

Technics SU-A700MK2 (używany)

 

pytanie do Was: czy powyższe będą odpowiednie do głośników które posiadam? Jeśli tak, to który sugerujecie? nie ukrywam, że Tech to Tech, ale Pionek jest jednak nowy. Jeżeli jednak żaden z powyższych, to czy możecie zaproponować coś co będzie odpowiednie do mojego domowego soundsystemu?