Obsługa RMS

Odsłuchy w salonie RMS.pl Kwiecień 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Odsłuchy Kwiecień 2010

termin: 30.04.2010

godzina: 17.00

 

 

Na początek mamy znakomitą wiadomość - w kwietniowych odsłuchach oddamy do dyspozycji zainteresowanych nowy zestaw odsłuchowy:

odtwarzacz CD NAD M5,

http://sklep.rms.pl/index.php?p3000,odtwarzacz-plyt-cd-sacd-nad-m-5-m5

 

Odtwarzacz płyt CD Vincent CD-S1.1

http://sklep.rms.pl/index.php?p4029,odtwarzacz-plyt-cd-vincent-cd-s1-1-cds1-1

 

wzmacniacz NAD M3

http://sklep.rms.pl/index.php?p2998,audiofilski-wzmacniacz-stereo-nad-m-3-m3

 

kolumny KEF XQ40.

http://sklep.rms.pl/index.php?p4328,kolumny-stereo-kef-xq40-xq-40-2szt

 

Dokonamy także kilku konfrontacji. Porównamy ze sobą:

wzmacniacze – NAD M3 oraz

Vincent SV-236

http://sklep.rms.pl/index.php?p4026,wzmacniacz-stereo-hybrydowy-vincent-sv-236-mk-sv236

 

kolumny – KEF XQ40 oraz

Monitor Audio RX-8

http://sklep.rms.pl/index.php?p5088,kolumny-stereo-monitor-audio-silver-rx-rx8-2szt

 

Kable - Xindak FS2

http://sklep.rms.pl/index.php?p5392,przewod-glosnikowy-plaski-o-dlugosci-2-5m-xindak-fs-2-fs2-2-5m

 

oraz XLO HT6-8

http://sklep.rms.pl/index.php?p1518,przewod-glosnikowy-3-31-mm-o-dlugosci-2-44m-zakonczony-bananami-xlo-ht6-8-2-szt

 

 

Do połączenia wzmacniaczy i źródeł użyjemy interkonektów XLO HT-1

http://sklep.rms.pl/index.php?p1456,interkonekt-2xrca-2xrca-xlo-ht1-ht1-1-5m-1-5m

 

Sprzęt odsłuchowy będzie podpięty do listwy zasilającej Xindak XF1000ES

http://sklep.rms.pl/index.php?p4422,listwa-zasilajaca-xindak-xf-1000es-xf1000es-8-gniazdowa-wysylka-gratis

 

 

 

Jak zawsze wstęp jest wolny. Prosimy o mailowe potwierdzenie przybycia na adres:

odsłuchy@rms.pl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odsłuchy kwiecień 2010 w RMS.pl

 

http://www.rms.pl/odsluchy-04-2010.html

 

Odsłuchy rozpoczęliśmy od porównania KEF XQ40 i Cabasse Majorca MC40 przy wykorzystaniu wzmacniacza Vincent SV-236. Optymalnym połączeniem w tym porównaniu wg części słuchaczy był zestaw KEF i Vincent. Miękkie brzmienie vincentowskiej lampy znakomicie wpasowało się w dużą dynamikę i ostrość szczególnie górnych rejestrów w wykonaniu KEFa. Majorca zagrała z Vincentem zdecydowanie łagodniej i spokojniej, co z kolei przypadło do gustu miłośnikom delikatnych i subtelnych brzmień. Na ten moment jednak faworytem publiczności zostały kolumny XQ40, które zaskoczyły dynamiką w górnych rejestrach i bardzo niskim, nieskazitelnym basem. A to wszystko przy zachowaniu całego bogactwa detali. Powyższe zestawienie szczególnie dobrze sprawdziło się w muzyce klasycznej i metalowej.

Po zmianie wzmacniacza na debiutującego w cyklu odsłuchów NADa M3 sytuacja zmieniła się na korzyść produktu Cabasse. Początkowo sala opowiadała się za najdroższym w odsłuchach zestawieniem M3 i XQ40, jednak po dłuższym porównaniu i ponownym podłączeniu Cabasse obraz sytuacji uległ zasadniczej zmianie. Szybkie i krótko wybrzmiewające tony produkcji NADa okazały się świetnym połączeniem z odprężającą i niewysiloną pracą Cabbasów. Ten zestaw świetnie budował scenę jazzowych i  bluesowych dźwięków oraz wyjątkowo dobrze poradził sobie z jazzowym wokalem. Wrażenie robiła kontrola i zejście basu. Zestaw oparty na Majorce wyjątkowo dobrze oddaje niuanse jazzowego grania miło je do tego ocieplając.

Deserem odsłuchów został niespodziewany gość odsłuchów – wzmacniacz lampowy rodzimej produkcji Primus MKII.

Primus MKII zagrał jak przystało na prawdziwą lampę. Teoretycznie więc zaskoczenia nie było, ale w praktyce, jakość i wybrzmiewanie pojedynczych dźwięków gitary, a w szczególności pianina była niepowtarzalna i wywoływała dreszcze na plecach. Primus uzyskał naszą zdecydowaną rekomendację do łagodnej, długo wybrzmiewającej muzyki. W przypadku przesterowanej muzyki gitarowej było już zdecydowanie słabiej. Niestety, szybkie metalowe brzmienia obnażyły niedostatki w dynamice Primusa, co jest niejako wpisane w specyfikę wzmacniaczy lampowych.

Podsumowując, jak zwykle nie ma przegranych, gdyż istotny jest dobór sprzętu do subiektywnych wymagań słuchacza. Zestaw KEF XQ40 i Vincent SV-236 polecamy fanom dynamicznej muzyki z dużą ilością detali, którzy preferują szybko wybrzmiewający sprzęt. Z kolei fani łagodnej jazzowej i bluesowej muzyki powinni zwrócić uwagę na połączenie NADa M3 oraz Cabasse Majorca MC-40.

Oba zestawy bardzo różnie budują przestrzeń muzyczną – KEFa i Vincenta jest bardziej ściśnięta, co jest efektem wysokiej dynamiki zestawu. W przypadku NAD'a i Cabasse mamy do czynienia z szerszą przestrzenią, co w konsekwencji daje efekt dłuższego wybrzmiewania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szkoda że tak mało osób chce się udzielać na forum, choć frekwencja tym razem dopisała.

Osobiście troche się zawiodłem. Na plus była fachowa obsługa, świetne przygotowanie gospodarzy wieczoru, aż do przesady profesjonalnie łącznie z upominkami i ankietami (bez wazeliny).

Z drugiej strony brakowało braci vinylowej i takowych płyt. Wprawdzie przed rozpoczęciem na krótko zagrało z analogowego Stockfischa i tu usłyszałem dźwięk wieczoru, natomiast potem grały juz tylko srebrne krążki i tu upatruję takich a nie innych efektów czy raczej ich braku.

Pamiętajmy że to właśnie płyta jest źródłem a nie odtwarzacz i jeśli juz ktos organizuje nam takie spotkanie to zabierajmy z domu co najlepsze. W przypadku spotkań analogowych ludzie prześcigali się najlepszymi posiadanymi wydaniami zdobytymi za grubą kasę, tutaj mieliśmy raczej kiepskiej jakości płyty CD które grały monotonnie bez względu na gatunek muzyczny. Myślę że gdyby nie doskonały sprzęt odtwarzający przygotowany przez gospodarzy, to byłoby naprawdę kiepsko, ktoś tam dopatrywał się głębi basu, ktoś szukał na siłę przestrzeni, ale zabrakło muzykalności, nasycenia barw.

 

Podsumowując- jak ktoś nas zaprasza to zabierajmy najlepsze płyty jakie tylko mamy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"Szkoda że tak mało osób chce się udzielać na forum, choć frekwencja tym razem dopisała."

To ile osób było, bo słyszałem, że nie było dużo ludzi.

 

"Osobiście troche się zawiodłem."

Bo nie gra kasa wydana na system tylko jego odpowiednie połączenie, a przy droższych klockach trzeba wiedzieć co z czym aby zagrało, bo jest większa szansa na niepowodzenie niż przy sprzęcie typowo budżetowym.

 

"Pamiętajmy że to właśnie płyta jest źródłem a nie odtwarzacz i jeśli juz ktos organizuje nam takie spotkanie to zabierajmy z domu co najlepsze. W przypadku spotkań analogowych ludzie prześcigali się najlepszymi posiadanymi wydaniami zdobytymi za grubą kasę, tutaj mieliśmy raczej kiepskiej jakości płyty CD które grały monotonnie bez względu na gatunek muzyczny. Myślę że gdyby nie doskonały sprzęt odtwarzający przygotowany przez gospodarzy, to byłoby naprawdę kiepsko, ktoś tam dopatrywał się głębi basu, ktoś szukał na siłę przestrzeni, ale zabrakło muzykalności, nasycenia barw."

Czyli jak nie ma w torze gramofonu to nie zagra? Według mnie bardzo dobry system, czyli za ponad 15 tyś zł powinien grać wszystkie gatunki muzyczne przynajmniej dobrze i to na zwykłych płytach. W innym wypadku system jest źle dobrany.

 

A co takiego źle grającego ludzie zabierali eska live remix?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam

Celowo nie odzywałem się, mając nadzieję na liczniejsze wpisy.

Ludzi było sporo, krzesełka wszystkie zajęte, pusto było na spotkaniu analogowym- to dziwne.

Do tego Panowie z Suwałk ze wzmakiem lampowym, więc działo się.

Odnośnie dobrze nagranych płyt to chodziło mi o dobrze nagrane płyty, a nie o vinyle, które również mogą byc nie do słuchania. Kompakty mogą być albo takie "zwykłe", albo takie "audiofilskie" wydawane przez dobre tłocznie i szanujące się firmy- XRCD, HDCD, SACD, K2HD, B&W, Telarc czy wiele innych. Stąd mój osąd że najlepszy dźwięk wieczoru zaistniał przed rozpoczęciem około godz. 17 z analogowej płyty Stockfischa. Gdyby Panowie zapodali tą płytę z CD (a mają na wystawie) dźwięk również byłby doskonały. Natomiast teza jakoby dobrze sklecony zestaw zagra poprawnie na tzw. "domowych" płytach jest moim skromnym zdaniem błędna. Im lepszy sprzęt tym większe dysproporcje pomiędzy audiofilskimi a zwykłymi nagraniami.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się