Sign in to follow this  
Pan_Stanisław_Poleca

RMS.pl dilerem TAD - wrześniowe odsłuchy systemu TAD w Białymstoku!

Recommended Posts

Z ogromną przyjemnością informujemy, że RMS.pl został oficjalnym dilerem legendarnej audiofilskiej marki TAD.

 

 

Technical Audio Devices Laboratories, Inc słynny japoński producent hi-endowego sprzętu audio zaprezentuje w białostockim salonie RMS.pl system wyceniony na ponad 0.5 miliona złotych!

 

 

 

System TAD zagra w sali odsłuchowej RMS.4D w następującym zestawieniu:

 

- odtwarzacz CD/SACD TAD D600 - 139.500 zł

http://sklep.rms.pl/index.php?p12387,tad-d600-d600-hi-endowy-odtwarzacz-cd-sacd

 

- przedwzmacniacz TAD C2000 - 108.000 zł

http://sklep.rms.pl/index.php?p12386,tad-c2000-c-2000-hi-endowy-cyfrowy-przedwzmacniacz

 

- końcówka mocy TAD M2500 - 94.500 zł

http://sklep.rms.pl/index.php?p12385,tad-m2500-m-2500-hi-endowa-koncowka-mocy-stereo

 

- podstawkowe kolumny stereo TAD Compact Reference CR1MK2 plus standy - 196.200 zł

http://sklep.rms.pl/index.php?p12384,tad-compact-reference-cr1mk2-hi-endowe-kolumny-podstawkowe-2szt

 

RAZEM: 538.200 zł

 

 

 

W związku ze znaczącym zanteresowaniem osób z całej Polski RMS.pl ogłasza odsłuchowe dni otwarte systemu TAD w dniach 16 - 21 września w godzinach 8.00 - 18.00.

 

 

Odsłuchy są bezpłatne - zapraszamy do kontaktu przed przyjazdem. W wybranych godzinach sala może być niedostępna na prośbę odsłuchujących system dziennikarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

W relacji z odsłuchów pojawia się ponownie pretensja części słuchaczy o zbyt ostry dźwięk. Na poprzednim spotkaniu kolumny Martina Logana zagrały wybitnie ostro, tyle że fenomenalny efekt, aksamitnie głatki i typowo analogowy dźwięk uzyskaliśmy dzięki płytom SACD. Na ostatnim spotkaniu odtwarzacz Arcama nie posiadał możliwości dekodowania DSD, więc w sumie efekt był podobny na minus.

Może warto się zastanowić na zbliżającym się spotkaniem i tu pytania:

1- co producent TAD mówi o swoim sprzęcie, jakich płyt zaleca słuchać i czy w ogóle płyt czy też pełnię swoich możliwości odtwarzacz, a co za tym idzie i reszta toru pokażą dopiero przy gęstych plikach.

2- czy odtwarzacz TAD czyta pliki DSD ISO i DVDAUDIO ISO

3- czy będzie podłączany gramofon (czy brać ze sobą asfalty)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co możemy wyczytać z opisu to źródłem sygnału w zestawie TAD jest komputer, bo o wejściu USB na pena czy HDD nie widać informacji. Stąd pojawiło się moje pytanie o to jakie pliki czyta ten DAC. Chyba że odsłuchy będą ograniczone tylko do wewnętrznego napędu.

Pozrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto pojechać i posłuchać. Całość gra bardzo muzykalnie i równo. Do tego solidna podstawa basowa i nienatarczywa góra.

Wg. mnie najlepiej grający system jaki słuchałem w pokoju salonu RMS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem przyjemność posłuchać systemu TAD. Pod wieloma względami jest to system wybitny, znakomita rozdzielczość, bardzo precyzyjna lokalizacja instrumentów i znakomita separacja, świetne wypełnienie,  doskonała integracja i zrównoważenie wszystkich podzakresów. A teraz minusy. Po powrocie do domu "odpaliłem" swój system na lampach (odtwarzacz Ayon, wzmacniacz Mastersound) i .........oczywiście nie mam takiej precyzyjnej lokalizacji ani rozdzielczości a instrumenty się trochę zlewają ale u mnie jest przestrzeń, przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń której brakuje trochę w systemie TAD. U mnie scena jest otwarta, rozpościera się daleko, daleko wgłąb z przepięknymi planami. W systemie Tad z tylu jest .... ściana. U mnie instrumenty pięknie wybrzmiewają, otoczone są "aurą", tam tej aury nie ma. W wokalach, w moim systemie słychać emocje. W systemie TAD tych emocji brak. To dwa różne światy, dwa zupełnie rożne sposoby prezentacji, różne sposoby podania tego samego dania. Eh, gdyby tak dało się połączyć .... I jeszcze jedno, system TAD gra nieco "forward" co możne nie wszystkim odpowiadać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instrumenty, a szczególnie głos jak choćby Petera Gabriela wypełniają raczej pomieszczenie odsłuchowe. Nie wiem czy są 'tego" przeciwnicy, ale chyba właśnie o to chodzi. Muzycy stoja w pokoju a nie za ścianą. Szkoda że nie piszesz jakich płyt słuchałeś, ale to co się działo na referencyjnych płytach SACD pod względem przestrzeni wymiotło naturalnością i swobodą wprawiania w drgania powietrza w całym pomieszczeniu, jakiekolwiek systemy Surround. Podobne efekty mieliśmy kilkukrotnie w RMS-ie na "starej" sali podczas odsłuchu vinyli. Pamietam jak Clapton dosłownie stał mi edzy kolumnami a w nagraniach Metallici z płyt 45/180 wibrowało dosłownie wszystko. Na innym spotkaniu słuchaliśmy tych samych nagrań z gęstych plików i jakość (czystość) dźwięku była oczywiście o niebo lepsza, ale wspomnianej przestrzeni już nie było. Było po prostu doskonale, sterylnie itp.

Moim zdaniem TAD zbliżył się swoim brzmieniem do vinylu właśnie ta przestrzenią, ale przede wszystkim barwą i muzykalnością. Praktycznie każdej płyty "dało" się słuchać i choć słychać było na płytach CD słabą jakość samego nagrania, to całość zachwycała właśnie soczystością dźwięku. Oczywiście wszelkie braki znikały przy płytach SACD. Swoją droga ciekaw jestem opinii innych co do tego formatu, czy ktoś jeszcze przynosił takie płyty i z jakim rezultatem ?

Podsumowując- na tym sprzęcie można przetestować swoją kolekcję płyt. To system który obnaża niedoskonałości nagrań, a jednocześnie nawet średnio nagrane płyty "umuzykalnia" nadając im barwy i soczystości. Prawdziwie kiepskie płyty pozostaną jednak kiepskie co mieliśmy okazję usłyszeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega sadzi ze tylko on wybrał się na odsłuch uzbrojony w SACD a my z piratami kupionymi na ruskim bazarze.  ;) Otóż były i SACD i SHM-CD , japońskie wydania i europejskie, również te ze stajni ECM. Chciałbym zauważyć że sprzęt nie służy do testowania swojej kolekcji płyt ale do słuchania muzyki. I nie jestem pewien czy chciałbym mieć taki system, czy nie byłby meczący przy dłuższym słuchaniu. Sadząc po tym co kolega pisze, sporo jeszcze przed kolega odkryć i pozytywnych uniesień czego serdecznie życzę.

 

PS. szkoda ze kolega nie słyszał redaktora z Radia Białystok który po 30 min odsłuchu suchej nitki na systemie nie pozostawił (słuchał zaraz po nas). I troszkę racji miał choć może zbyt mocno system "zjechał"  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i ja dzisiaj byłem pierwszy raz w nowej sali RMS i sluchałem TADa. Wrażenie ogólne - rewelacja ! Najlepszy system jaki był w Białymstoku w RMS, Panowie ze sklepu - szacun i podziękowania, nie wiem jak to zrobiliście, ale jestem happy.

 

Najbardziej podobały mi się: scena, dół i średnica, super barwa, mnóstwo szczegółów, nigdy nie napiszę, że muzyka jak na żywo bo to kompletne bzdury, nie ma takiego systemu, ale jakoś tam zbliża się do grania na koncercie. Świetne kolumny ! Cena jest jednak bardzo wysoka. Dla pocieszenia dodam, że do tej pory sądziłem, że kolumnowe systemy grają dobrze dopiero od miliona a tu taka niespodzianka :)

Jedno malutkie zastrzeżenie - wysokie głosy (sopran, kontratenor, prawa strona fortepianu) były mniej natarczywe/przeszywające niż w moich zestawach słuchawkowych. Ja lubię to wbijanie się głosu śpiewaka do środka głowy, w systemie firmy TAD tego nie ma bo granie jest bardzo poprawne, bez bardzo wysokich dźwięków, bez ryzyka wyłożenia się na jakiejś płycie.

 

Opinia ostateczna: to już drugi system który gra lepiej od moich słuchawek (poprzedni był za około milion), chyba gra nawet lepiej od Orfeusza (ale nie jestem tego pewien :)).

Dzięki za zorganizowanie takiego super-odsłuchu, pozdrawiam

Włodek

Share this post


Link to post
Share on other sites

John- ależ nie ma się czego wstydzić, dobre płyty nie gryzą. A chodziło właśnie o to żeby:

1- dowiedzieć się jak brzmią nasze domowe kolekcje i jakie płyty w przyszłości kupować i czy w ogóle bo wszyscy przechodzą na pliki

2- tak drogi sprzęt projektowany jest pod dobre płyty i można go niechcący "skaleczyć"

Pozdrawiam i proponuję trochę dystansu, znam takich co to potrafią system zjechać, a dobrej płyty w ręku nie mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, zapomniałem o mojej propozycji: jeśli system zostanie jeszcze przez przyszły tydzień to uprzejmie proponuję, że przywiozę moją integrę MBL 7008 i zostawię na 2 dni.

Polecam też w miarę możliwości wymianę elektroniki na dużo tańszą i sprawdzenie czy różnica będzie warta płacenia po 100 tysi za klocek. Sam jestem ciekaw wyniku. Różnice zapewne jakieś będą, ale mam nadzieję w granicach 5-10%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki i również pozdrawiam.

A tak serio to napisz proszę czy ten 'redaktor" był w tym czasie w pracy, a jeśli tak to gdzie można przeczytać jego recenzję. Mam wrażenie że ten Pan już w RMS-ie był i twierdził że vinyl do słuchania się nie nadaje bo ma wąskie pasmo przenoszenia itp. Po puszczeniu audiofilskiej płyty Sigur Ros ze stajni DMM-a szczęka opadła nie tylko jemu ale wszystkim. Pamiętajmy że pasmo przenoszenia i dynamika vinylu są o wiele większe niż w przypadku standardowego CD stąd były moje pytania o to, z jakich źródeł będą prowadzone odsłuchy.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze stajni DMM-a

 

DMM jest rodzajem masteringu i tłoczenia płyty, a nie nazwą producenta

Co więcej taka płyta nie zawsze brzmi lepiej od płyty tłoczonej tradycyjną metodą.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Waluch, zgadzam się w 100%, tylko że nie chodziło o to co kto produkuje, tylko o jakość nagrania. Kto zechce dowie się wszystkiego o DMM z netu wraz z fotkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po ponownej wizycie w szacownym RMS-ie.

Warto było wybrać się drugi raz, jednak zawsze pierwsze koty za płoty. Dobrze że nie rozpisywałem się za bardzo, teraz jednak wnioski suną się same. Sprzęt sprawia wrażenie jakby szukał sobie miejsca (większego pomieszczenia), czuć rezerwę nie tylko mocy, ale i jakości. Z każdą płytą jeśli tylko pojawi się coś lepszego, jakiś smaczek na basie czy efekty przestrzenne czy cokolwiek, to słychać wszystko jak na dłoni. Brzmi to tak jakbyśmy siedzieli w studio nagraniowym i sami sterowali poszczególnymi instrumentami i rozstawiali wszystko po katach. Zestaw TAD-a nie uśrednia w żaden sposób nagrań tylko przedstawia je jakby wyolbrzymione, wręcz w sposób niemal estradowy w dobrym tego słowa znaczeniu.

Myślę że każde następne 10 czy 20 płyt odkryje przed każdym coś nowego. To dobra cecha sprzętu audio, tym bardziej że w tym wypadku widać jak wielka jest przewaga nowych remasterów, a szczególnie całkiem nowych nagrań, w tym tych w gęstych formatach. Nie ma tu mowy o wygładzaniu nagrań i tworzeniu takiej "średniotonowej aury", grają po prostu "prawie" żywe instrumenty, a wspominana przez kolegów aura i drgania powietrza pojawiają się wtedy kiedy faktycznie zostały zarejestrowane na fantastycznie zrobionej płycie.

Z drugiej strony sprzęt nawet słabe nagrania (pomijając strasznie słabe) odtwarza soczyście i muzykalnie, więc pomijając krytyczne odsłuchy, codzienne słuchanie nie będzie męczyć.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega pogrąża się coraz bardziej, nie wie kiedy odpuścić. :). Niestety taka uroda, na forach najgłośniej krzyczą ci co mają najmniej do powiedzenia. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie widzę tu tylko jednego krzykacza i bynajmniej nie jest to Vinutopian, reszta dyskutuje, argumentuje, nikogo nie obraża.Co do tego Pana z radia co ponoć zjechał system TADa - jeśli to prawda, że zjechał, to zwyczajnie brak mu ogłady, kultury i szacunku dla starań gospodarzy, którzy z tego co widać i słychać na innych stronach naprawdę ogarnęli temat i stają na uszach, żeby było dobrze. Następnym razem trzeba wprowadzić opłaty 200zł od łebka - odsieje się ziarna od plew, a reszta, która słono zapłaci będzie przynajmniej wiedziała za co "zjeżdża" - jak zapłacą to nie muszą się czuć zobowiązani wobec kogokolwiek, żeby odrobinę trzymać jęzor za zębami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pozostaje mi nic innego tylko zaprosić wszystkich chłopców (dziewczyny tez mile widziane)  z piaskownicy do posłuchania mojego skromnego systemu byśmy rozumieli o czym rozmawiamy. nico płaci dwie stówy za wstęp. eh....., żartowałem tylko, nico też wchodzi gratis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie od dziś wiadomo że każdy szuka innego brzmienia.

Jak chcecie się spotkać na neutralnym gruncie to zapraszam do siebie.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie z całym szacunkiem, ale jak 'redaktor" z jakiegoś tam Białegostoku czy jak mu tam może zjechać system audio czy nowy model Merola za 500 kzł ? To fizycznie niemożliwe. Nikt na świecie nie wie gdzie leży Białystok, więc taka megalomania na nic się zda. Myślę że koledzy prędko napiszą swoje parę zdań, komuś się podobało, innemu mniej, ktoś lubi lampowe plumkanie, ja uwielbiam vinyle i przynoszę je na każde spotkanie, ale po jakie licho konkurencja RMS-u (chociaż już przecież upadła) się biczuje to nie wiem.

Jeśli ktoś ma system lepszy od tych 3 dalekowschodnich testowanych w okresie ostatniego miesiąca, to pewnie że wpadnę i piwo przyniosę gospodarzowi a co tam że mnie złajał- jego prawo. Trochę tylko zapachniało ordynarnym audiostereo.pl  a szkoda, bo tu wszyscy się znamy i raczej piwko razem niż wyzywanie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this